Většina relaxačních technik zpomaluje a prohlubuje dechovou periodu. Zpomalení a prohloubení dechové periody přináší i zpomalení nebo úplné zastavení myšlenkového proudu. Pocit, že se ztrácí dotěrné myšlenky a hlava je uvolněná.

V jakémkoliv okamžiku naší činnosti může v hlavě probíhat, co mám udělat, zařídit, nakoupit, co jsem komu řekla, nebo neřekla. Představte si tento pochod ve své hlavě tak, že vaše neurony tedy mozkové buňky si neustále povídají. Jsou jako neklidné děti, které mluví jedno přes druhé.

Opakování relaxačních a meditačních cvičení – tedy nácvik, umožňuje uklidnění štěbetajících neklidných neuronů. Je to podobné jako když dobře zabavíte děti a ony utichnout a soustředí se.

Tréninkem technik práce s dechem tedy zabavíme své neurony smysluplnou činností. Myšlenkový proud se zpomalí, myšlenky přestanou být dotěrné a zahlcující a vy můžete subjektivně zažít uklidnění a uvolnění.

Většina relaxačních technik zaměřujících se na práci s dechem, potřebuje jen rozhodnutí dotyčného:

  • že udělá něco pro sebe.
  • vyhradí si čas.
  • pomalými, postupnými kroky trénuje.

Vícero opakování umožňuje intenzivnější prožitek cvičení. Nepotřebujete:

  • speciální oblečení
  • speciální podložku
  • ani hodně času.
  • cca 7-10 min.

Audio soubor část 1

Autor: Martina Chmelová