Úřady práce České republiky nabízí v rámci vstřícného přístupu opět možnost vyplnění žádostí o některé z nepojistných sociálních dávek, zprostředkování o zaměstnání nebo třeba podpory v nezaměstnanosti. A to přímo z domova!
Formuláře, včetně vyplněných konkrétních vzorů, jsou k dispozici na webu ÚP ČR zde.
Jak je možné podávat žádosti?
- Elektronicky (v případě datové schránky či zaručeného elektronického podpisu)
- Prostřednictvím pošty (s vlastnoručním podpisem)
- Osobně během úředních hodin na podatelně příslušného ÚP ČR (za dodržení bezpečnostních opatření)
POZOR! V současné době je možné žádosti zasílat také prostřednictvím e-mailu bez zaručeného elektronického podpisu. Pokud klient zvolí tuto cestu, je nutné takové podání do 5 dnů písemně nebo ústně potvrdit. Důvodem je nutnost ověření totožnosti pisatele.
V době nouzového stavu tato povinnost potvrdit, případně doplnit podání žádosti o dávku a o průkaz osoby se zdravotním postižením do 5 dnů neplatí, pokud k potvrzení či doplnění nevyzve klienta úřad práce.
Co mohou klienti ÚP ČR využít?
- Ke zjednodušení procesu vyplňování žádostí, mohou využít postupů, návodů a videospotů zveřejněných na webových stránkách ÚP ČR či Facebooku. Tyto spoty poradí lidem nejen s tím, jak vyplnit žádosti, ale dozví se z nich také, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku či kde najdou potřebné informace.
- Pomoc mohou klienti hledat také u pracovníků bezplatné linky Call centra Úřadu práce České republiky, tel. 800 779 900. Operátoři poskytnou obecné informace k jednotlivým dávkám a také základní poradenství při vyplňování žádostí.
- Dotazy je možné posílat také elektronicky na e-mail: centrum@mpsv.cz nebo callcentrum@mpsv.cz.
- Na webových stránkách ÚP ČR, kde jsou průběžně zveřejňovány aktuální informace.
Autor: EMO
Projekt č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/16_064/0006431
Zdroje: