Linka 1221, kterou spustilo Ministerstvo zdravotnictví, slouží pro dotazy veřejnosti související s pandemií onemocnění covid-19. V provozu je každý všední den od 8 do 19 hodin, o víkendech pak od 9 do 16:30 hodin. Pokud se občan na linku obrátí mimo pracovní dobu, operátoři mu zavolají zpět.

Dotazy veřejnosti zodpoví proškolení medici a medičky. V pravidelných směnách se jich na lince střídá téměř stovka.

Informační linka ke koronaviru 1221 je důležitou součástí systému Chytré karantény.

Mezi nejčastější témata hovorů patří nyní obecné podmínky cestování, rizikový kontakt, ukončování karantény a algoritmy testování. Dále se na linku obrací lidé se zdravotními potížemi či lidé vracející se ze zahraničí, kteří vyhledávají informace o správném postupu.

Linka zodpovídá i dotazy spojené s aktuálně platnými opatřeními a další obecné otázky ohledně koronaviru. Operátoři veřejnosti pomohou také najít nejbližší odběrové místo s volnou kapacitou.

Proškolení operátoři jsou schopni odbavit významnou část dotazů veřejnosti, které nevyžadují odbornou účast epidemiologa. Operátoři tak pomohou lidem zorientovat se v aktuálních opatřeních, poradí jim ohledně každodenního fungování v karanténě, ohledně postupu při obavách z nákazy či jak chránit své blízké. Díky jejich podpoře se uvolní ruce epidemiologům, kteří tak budou moci směřovat svůj čas a expertízu do trasování,“ dodala hlavní hygienička ČR Jarmila Rážová.

Kromě informační linky ke koronaviru 1221, provozuje Ministerstvo zdravotnictví také zdravotnickou linku 224 972 222. Na ní jsou zaměstnanci ministerstva veřejnosti k dispozici ve všední dny od 9 do 17 hodin. Linka slouží pro dotazy, které se týkají zdravotnictví a nejsou primárně spojené s koronavirem.

Zdroj:

Helpnet – Centrální informační linka ke koronaviru 1221

Projekt č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/16_064/0006431