Placení kartou pomáhá zrakově postiženým. Z každé platby jim jde pět haléřů

byznys.iHned.cz 14. 8. 2014

Česká spořitelna spustila kampaň, ve které jde z každé platby platební kartou pět haléřů na čtecí pomůcky a další vybavení pro lidi se zrakovým postižením z Domova Palata.   Češi jsou v placení kartami jedni z nejaktivnějších národů v Evropské unii.

S každým nákupem příspěvek na dobrou věc. Česká spořitelna spustila kampaň na podporu placení kartou a zároveň pomoc nevidomým. Čím více budou její klienti platit za své nákupy kartou, ať už kontaktní či bezkontaktní, tím více Česká spořitelna přispěje na čtecí pomůcky a další vybavení pro lidi se zrakovým postižením z Domova Palata. Z každé platby tam odchází haléřů. Kampaň běží až do konce září 2014 a cílem banky je poskytnout minimálně milion korun.

"Placení kartou je v České republice velice populární. České bezkontaktní karty Visa jsou dokonce nejaktivnějšími kartami v Evropě. Jen klienti České spořitelny provedli za první pololetí 2014 více než 36 milionů bezkontaktních plateb. I z tohoto důvodu jsme se rozhodli pro tuto netradiční charitativní kampaň, se kterou nám pomůžou naši aktivní klienti," uvedla Marie Hešnaurová, ředitelka odboru rozvoje platebních karet České spořitelny.

Českou spořitelnu a Domov Palata pojí dlouhodobé partnerství. Právní předchůdci banky stáli jako hlavní iniciátoři už u jeho vzniku na konci 19. století a banka prostřednictvím Nadace České spořitelny podporuje Palatu dodnes. Ta patří k nejstarším zařízením svého druhu v Česku a poskytuje péči lidem se zrakovým postižením z celé republiky.

"Pokračováním již tradiční spolupráce mezi Domovem Palata, Českou spořitelnou a Nadací České spořitelny je poskytnutí financí na zakoupení čtecích pomůcek pro klienty Domova a dalšího vybavení. Zároveň jsme připravili výstavu jako poděkování všem našim pečovatelům za jejich každodenní práci," doplnil Jiří Procházka, ředitel Domova Palata. Zmíněná fotografická výstava nazvaná "Zahalení hrdinové", kterou banka ve spolupráci s Palatou a svou Nadací České spořitelny připravila v rámci své kampaně, bude veřejně přístupná na Budějovickém náměstí před centrálou České spořitelny, ale i na dalších místech Prahy. Diváky seznámí s tím, jak vidí své ošetřovatele lidé s různým zrakovým postižením a z jejich příběhů bude také patrné, že i s takovým handicapem lze žít bohatý život.

©2000-2015 Alfa Human Service